Odchudzanie z brzucha

Odchudzanie brzucha. Jak schudnąć z brzucha?

Okres jesienno-zimowy ma to do siebie, że bardzo dużo czasu ludzie spędzają w domu. Mniejsza ilość rozrywek, wszechobecna melancholia i brak motywacji sprawiają, że leniuchowanie staje się ulubionym zajęciem.

Jednocześnie podczas chłodnych dni najłatwiej jest pracować nad zmianą własnej sylwetki. Dlatego też, w dzisiejszej publikacji pragniemy przedstawić wskazówki dotyczące odchudzania brzucha i nie tylko. Jeśli pragniesz zgubić kilka-kilkanaście zbędnych kilogramów koniecznie przeczytaj tą publikację.

Odchudzanie brzuchawykrzesaj z siebie odrobinę motywacji

Absolutnie kluczowym elementem bez którego proces odchudzania jest niemożliwy jest motywacja do działania. Nic więc dziwnego w tym, że na półkach w księgarniach znajdziemy książki nt psychologii odchudzania. Wszak, przygotowanie mentalne jest równie istotne jak dobra dieta i ćwiczenia na odchudzanie.

Musisz przygotować się na wymagający, trudny okres w którym pojawi się mnóstwo kryzysów i pytań „czy warto?”. Jak zatem zadbać o ten element? Przede wszystkim sugerujemy wyznaczyć cele i założenia. Najlepszą motywacją są nagrody – może to być np. Zjedzenie pizzy w niedzielę czy zakup nowej sukienki. Świetnym pomysłem jest podzielenie się swoim planem z bliskimi, co sprawi, że oszukiwanie samych siebie przyjdzie nam znacznie trudniej.

Założenia dietetyczne

Chcąc pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej musimy zmienić nawyki żywieniowe. W zależności od ilości nadwagi możemy:

  • dokonać delikatnej korekty i wykluczyć z diety wysokaloryczne produkty (fast-foody, słodycze itd)
  • skorzystać z restrykcyjnej diety, w której każdy posiłek jest zbilansowany

Założenie pierwsze dotyczy osób, których nadwaga jest niewielka, a ich organizm nie wykazuje większej tendencji do tycia. Z kolei bardziej restrykcyjne założenia dotyczą osób z tendencją do tycia i/lub posiadających sporą nadwagę (10kg+).

Ćwiczenia na odchudzanie brzucha

Plan treningowy na płaski brzuch to nie tylko ćwiczenia izolowane, ale przede wszystkim aeroby tj: bieganie, jazda na rowerze czy pływanie.

Ćwiczenia izolujące, podkreślające tzw „sześciopak” powinny stanowić dodatek do wyżej wymienionych ćwiczeń aerobicznych. Takie ćwiczenia jak skrętoskłony, „nożyce”, „brzuszki”, czy nawet realizacja planu ABS II lub A6W pomogą przede wszystkim uwidocznić mięśnie, a nie spalić tkankę tłuszczową.

Bardzo ważną rolę w redukcji tkanki tłuszczowej pełni również trening aerobowy.

Dlaczego aerobik jest najlepszą formą ćwiczeń na spalanie tkanki tłuszczowej?

Redukcja tkanki tłuszczowej to proces, który z całą pewnością nie jest najlepiej kojarzony. Wyczerpujący, trudny i niezbyt ciekawy trening – to jeden z największych demotywatorów. Inaczej jest jednak w przypadku aerobiku, który określany jest mianem najciekawszej i najbardziej przyjaznej formy spalania tkanki tłuszczowej?

Definicja aerobiku mówi nam o tym, iż jest to proces polegający na wykonywaniu określonego układu choreograficznego w rytm konkretnej muzyki. Lekcje aerobiku mogą być zatem nie tylko intensywne i skuteczne, ale także ciekawe, kreatywne i rozwijające. W klubach aerobiku znaleźć można dziesiątki różnych programów, które dostosowane są do indywidualnych potrzeb osób.

Aerobik – dla kogo?

Odpowiedź na te pytanie może być tylko jedna – dla wszystkich. Niezależnie od tego czy masz lat naście, czy kilkadziesiąt – ćwiczenia aerobowe okazują się skuteczne i wykazują właściwości pro-zdrowotne. Efektywne są zarówno w przypadku mężczyzn, jak i kobiet. Co więcej, format lekcji dostosowany jest nie tylko do możliwości, ale także zainteresowań danej jednostki. Najlepszym tego przykładem jest fakt, iż klubu fitness oferują między innymi takie zajęcia jak:

  • aero-boks – lekcje aerobiku z elementami sztuk walki (dedykowane dla mężczyzn)
  • aqua-aerobik – lekcje aerobiku w wodzie, na basenie – (dedykowane osobom starszym)
  • aerobik taneczny – lekcje aerobiku oparte na formach tanecznych (dedykowane dla par i kobiet)

Niewątpliwą zaletą zajęć aerobowych jest to, że ich efekty to nie tylko redukcja tkanki tłuszczowej. To także poprawa zdolności wytrzymałościowych i siłowych. Aerobik wpływa pozytywnie także na kondycję psychiczną.

Efektywność treningu odchudzającego jest bardzo zróżnicowana. Wszystko zależy oczywiście od formy ćwiczeń, intensywności, częstotliwości i możliwości danej jednostki. Wszakże, każdy organizm jest inny. Jedną z najczęściej wybieranych form treningowych jest aerobik. To forma rekreacji ruchowej, której efektywność kreowana jest na bardzo wysokim poziomie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *